Selasa, 5 Februari 2019

Impian Saya Pada Tahun 2019


Ya Allah, serius syok sangat kalau suruh berimpian ni. Cuba korang pejam mata. 3 minit je. Then bayangkan korang tengah pakai baju yang sangat cantik.



Hari ni nak keluar jalan-jalan dengan famili. Nak kereta yang super selesa. Pergi makan di hotel. Kemudian shopping sakan di mall tanpa tunggu ada discount or offer.



Dapat sambung cuti tanpa perlu tulis borang. Shoot terus ke mana pantai, laut yang best. Rehat bersantai dengan famili. Siang pergi snorkeling, malam berbarbeque plak.



Allahu sangat seronok kan. Tengah tulis ni pun rasa macam betul je happen.



Tapi tu la. Kebanyakan impian hanya mimpi. Sedih sangat. Lagi sedih kita dimomokkan orang sediakala kaya (lahir dalam tenpayan emas) saja yang boleh ada impian jadi kenyataan.



Tapi bila afzan terjebak dalam bisnes sendiri, bergaul dengan team The Walking Beauty... Allahu, macam tersedar dari mimpi.



Paling kita terlupa. Kita ada tuhan yang Maha Kaya. Kita sembah setiap hari. Tapi kita tak minta pun apa yang kita hajati. Hanya pendam dan mengharap magic berlaku.



Kenapa nak downgrade taste jika bila bermimpi highclass itu mampu menarik kita lebih dekat padanya?



Thanks TWB. Selalu cerita dan tekankan untuk berimpian besar. Secara tak langsung, hati afzan pun dah mula rasa besar.



Rasa nak cantik2, rasa nak hadiahkan sesuatu (reward) pada diri sendiri, dan rasa layak dan boleh nak belanja orang lain tanpa berkira. Seronok kan. Dah rasa hati ni bebas.



Tahun ni afzan berimpian nak sangat-sangat ada credit card. Eh pelik benar impian afzan hehe.




Afzan kan surirumah. Kerja pun dari rumah. Nak ada CC ni sepatutnya bekerja dengan income at least la 1.5K ke atas dan ada slip gaji bulanan.



Surirumah, kerja sendiri, haaa boleh ke ada peluang tu? Jadinya tengah mencabar diri la ni. So watch out. 2019, alhamdulillah afzan ada credit card.



Impian kedua afzan adalah nak hadiahkan mak abah vivix (master of supplements). Syukur sangat!! Allah bantu sebab memang dari tahun lepas pendam hasrat ni dan Februari 2019 dah tertunai.



Dan afzan pastikan once stok vivix mak abah habis, afzan boleh supply. Afzan nak mak abah sentiasa sihat. Afzan nak doa mak abah. Apa-apa kejayaan afzan hari ni semua disebabkan doa mak abah. Impian mak abah juga adalah impian afzan.



Tahun ni juga afzan nak breakthrough bawa famili kecik afzan #hafizteam pergi jalan ke negara orang. Puas dah main dalam semenanjung je kan.



Selama ni asyik bagi alasan je bab masa, bab anak-anak masih kecik. But now, no no no. More excuses stopping u from living u from best life.



Bila ada impian besar, diri sendiri sebenarnya belajar untuk tak mudah putus asa. Hari2 rasa bersemangat. Jiwa makin berani. 






We have to DREAM BIG
Aim for THE BEST



Nikmat Allah itu Maha Luas. InshaaAllah selagi kita usaha, Allah itu Maha Adil. Pasti ada bahagian kita. Banyak lagi ni impian belum tertunai. Alhamdulillah, jumpa jalan dengan TWB😊



Jom tulis semua impian kita atas kertas. Dan PERCAYA impian kita ini jadi kenyataan. Bukan lagi tinggal angan-angan.


Doakan afzan dapat capai semua dalam VB 2019
Aamiinn




Afzan Noor
Owner of ATB Spa
Beautician, Leader & Trainer
The Walking Beauty
SID 1223117
afzan6r@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan