Rabu, 1 Januari 2020

Bye Bye 2019

Tahun aku tersungkur, terduduk, sakit, perit, pedih, menangis tak kira waktu. Memang sangat tak sangkalah diuji sebegitu hebat.



Serius aku sendiri tak reti nak describe macam mana rasa. Tapi yang aku tahu aku susah nak lupa apa dah jadi. Sampai aku jadi "bukan aku" lah.



Harapan 2020 ni penamat segala duka. Aku nak kembali positif, kuat, lebih berdikari untuk emosi aku sendiri dan happy dengan famili kecil aku.



Bukan mudah weh nak hidup ni. Dalam rasa penuh tenang, bahagia... Bila sekelip mata datang liku-onak-duri, silap perhitungan boleh nak bunuh diri tau. Nauzubillah.







Sebab tu bila datang rasa nak jerit, jeritlah kuat-kuat. Nak menangis, menangislah biar puas. Tapi jangan lupa untuk bangkit semula.



Pesan aku, jangan terlalu percaya, jangan terlalu bergantung, jangan terlalu berdikari dan jangan terlalu menjaga hati. Apa-apa pun wasatiah.



Aku doakan semua dapat menjalani kehidupan lebih baik. Dan kita semua dijauhkan juga dari perosak kehidupan orang lain. Dan silalah sedar diri bila dah buat silap tu.



Semoga Allah jaga kita dan kita sentiasa dapat syafaat dari kekasih-Nya.



Allahumma sollia'la Muhammad waa'la ali Muhammad



Mata menyimpan beribu gelen air mata
Senyuman menyimpan seribu rahsia
Hati menyimpan seribu luka
Orang takkan tahu selain
Dia Yang Maha Mengetahui

Tiada ulasan:

Catat Ulasan