Jumaat, 3 Februari 2017

SAKIT PINGGANG MAK SEMBUH SETELAH 5 BULAN MENDERITA

Alhamdulillah..
.
Takde apa yang paling happy di hari sibuk ni bila dapat tahu orang yang kita sayang semakin sihat & sembuh. Alhamdulillah.
.


.
Kenapa mak afzan kena jalani fisio?. 

Hmm ceritanya mak sebelum ni sakit belakang yang amat sangat. Tak boleh berdiri lama, mesti kena duduk bersandar @ baring. Sampai kak ipar & afzan risau takut terkena SLIP DISC. 
.
.
Nasib la time tu adik afzan baru habis study. So ada juga orang jaga mak. Time tu macam-macam cara berubat. Bukan setakat telan apa ubat yang ada, siap pergi berurut lagi. Tapi sakit masih tak berkurang.
.
.
Adik bawa mak pergi jumpa doctor & minta scan. Rupa-rupanya mak afzan kena risiko tulang rapuh. OSTEOPOROSIS. Waktu dapat tahu tu, perasaan ni tak tau nak kata apa dah. 
.
.
Untuk pengetahuan, Abah afzan setiap bulan belikan susu untuk mak minum sebelum terkena penyakit ni. Mak pula seorang yang sangat jaga makan. Tapi still terkena "penyakit senyap" ni. 
.
.
Bila bertanya pada yang pakar, pemakanan kita sekarang mudah sangat untuk kehilangan nutrisi dalam makanan. Tambahan pula, ada juga gangguan penyerapan nutrisi daripada makanan. Sebab tu apa yang kita makan minum kita tak dapat 100% penyerapan nutrisi dalam sel-sel badan kita. Dah la dalam menu seharian kita berapa sangat miligram yang dapat kita ambil.
.
.
Tapi mak afzan bernasib baik. Sebelum tu mak ada pergi berurut dengan tukang urut kampung. Nasib la tukang urut tak tekan kuat2 atas tulang belakang mak. Nasihat doctor, mak tak boleh buat kerja berat & kena jaga postur. Tak boleh terjatuh. 
.
.
Terima kasih ya Allah temukan kami dengan OsteMatrix. Asbab kerana dia... mak makin pulih. Betul la... badan kita ni 1 mesin yg kompleks. Bagi zat mineral pada badan kita, in shaa Allah tau la dia buat kerja dia.



Dari 5 bulan menahan sakit, tak boleh berdiri lama, tahan perit bila naik kenderaan yang berhentak-hentak, tidur pun kurang selesa... alhamdulillah konsisten 1 bulan OsteMatrix pada kuantiti yang betul, sakit mak semakin pulih.
.
.
Ini pengalaman pertama afzan sendiri berhadapan dengan pesakit Osteoporosis. Mak sendiri pula tu. 
.
Makin bertambah-tambah rasa kuat untuk suruh golongan berumur ni amalkan OsteMatrix sebab risiko tulang rapuh ni tak tunjuk tanda. Kadang luaran nampak sihat tapi bila terjatuh sikit je, terus tulang mudah patah, retak. Terpaksa masukkan besi pula & jalani appointment bulanan dengan pihak hospital.
.
Anak-anak yang masih punyai Ibu & Ayah... bulan ni bulan TERBAIK untuk hadiahkan INSAN TERSAYANG anda dengan OsteMatrix.

Boleh whatsapp afzan untuk respon segera ya.



salam cantik & mesra

afzan noor
owner of AFZAN TOUCH BEAUTY SPA

019-5225 782

afzan6r@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan